Napuh slovenskih “glasbenikov”

Sramotno dejanje napuha, katerega so si v Hramu slovenske kulture privoščili nekateri slovenski glasbeniki, kot odziv na predlog novega medijskega zakona, je milo rečeno izpod vsakega kulturnega nivoja. In s tem bi lahko tudi enostavno zaključil komentiranje dejanja Foruma slovenskih glasbenikov, katerega, po vzoru starejšega Foruma 21, sestavljajo seveda le izbrani glasbeniki, ki so, začuda, predvsem tisti, ki pobirajo levji delež avtorskih pravic preko Sazas-a. Očitno je zdravniško izsiljevanje krepko zatemnilo minimum razuma tistim glasbenikom, predvsem Predinu in somišljenikom, ki so mirno oholo zahtevali minimum 50% predvajanj slovenske glasbe v medijih. Ali, kot se je Predin slikovito izrazil – “najbolj pravično bi bilo, če… bi na radiu zavrteli eno tujo in eno našo”. Ali je s tem “našo” mislil na katerega koli slovenskega avtorja ali zgolj nase je že druga zgodba. Takšno obnašanje ome(n)jenih “glasbenikov” nikakor ne odobravam, ker je, milo rečeno, povsem nerealno.

Sam se nimam za glasbenika, ker je ustvarjanje avtorske glasbe moj hobi, čeprav sem poln avtor zaenkrat 22ih skladb, od katerih pa sem samo dve prijavil na Sazas (brezplačno si ju lahko pretočiš na desni mojega bloga v mp3), ker za preostale tuje avtorske hiše dosti bolje poskrbijo. In ja, na Sazas sem ju prijavil zgolj zato, ker nisem verjel številnim avtorjem, da o honorarjih ni ne duha ne sluha, kljub številnim medijskim predvajanjem.
O tej zgodbi sem že pisal. Torej o tem, da je tudi moje avtorske honorarje, kot večine avtorjev, Sazas nakazoval na račune lepega števila ravno teh članov Glasbenega foruma, ki so tokrat povzdignili svoj glas. Glas so tokrat torej brez vsakega sramu povzdignili ravno tisti, ki imajo od medijskega zakona že itak največ, da bi dobili še več.

Največja poanta pa je ravno v tem, da bo tudi po novem medijskem, v kolikor bo sprejet, spet največ pridobilo oz. nič izgubilo ravno teh prvih 100 glasbenikov iz društva Glasbeni forum, ki so neobvezno tudi med prvih 100 avtorjev, katerim Sazas deli velikodušne honorarje. Novo v tem zakonu v resnici je zgolj to, da bi se dodatno povečali zaslužki glasbenih založb, ki zastopajo tuje glasbenike pri nas. Tistim našim glasbenikom pa itak še vedno ostaja možnost, da pridelajo bistveno več in boljše avtorske, poudarek na avtorske, glasbe kot tujci in so tako lahko bolj predvajani kot tujci. Založbe bi profitirale v vsakem primeru.

Posledično je tudi zavajanje javnosti nekaterih od teh “zaskrbljenih” glasbenikov, ki poudarjajo, da naj bi na radiih vrteli le 15 oz. 8% slovenske glasbe. To je seveda čisto golo zavajanje in debela laž. Zakon v omenjenih procentih namreč predvideva Minimalno kvoto predvajanj. Kar pa seveda ne pomeni nič drugega kot to, da navzgor do 100% predvajanj slovenske glasbe enostavno ni meja in je vse odvisno zgolj in edino od politike posamezne radijske postaje.
V naši podalpski namreč obstaja kar nekaj radijskih postaj in tudi tv, ki že leta in tudi sedaj dnevno predvajajo tudi krepko čez 50% slovenske glasbe, kakor seveda tudi tiste, ki najraje ne bi niti 5% slovenske glasbe. In politiko obeh razumem. Prvi glasbeni okus iščejo, slednji ga imajo preveč.

Upati je le, da bodo sedaj predlagatelji zakona pred dokončnim sprejemom, zaradi tega arogantnega obnašanja tistih glasbenikov, zakonodajo na tem delu medijskega področja še bolj zategnili in najprej nikakor popustili umišljenim okorelim zvezdnikom, ki svetijo le še sebi. V nadaljevanju pa čisto odpravili obvezno plačevanje rtv hiš in organizatorjev javnih prireditev Sazas-u, IPF in podobnim za nastope glasbenikov.
Sicer pa se mi zdi izvedba 8ih % Zdravljice glasbenikov na omenjenem shodu naravnost briljantna ideja, ki bi enostavno za predvajanje del tistih glasbenikov morala postati stalna praksa radijskih postaj. Namreč ta, da bi predvajali zgolj in edino od 8 do največ 15 % posameznega komada tistih slovenskih glasbenikov, ki so na shodu blamirali tiste prave glasbenike, katerih tam ni bilo. Torej, da jim predvajajo teh 8 % ali od začetka, ali od sredine, ali pred koncem ali pa kar nekje naključno vmes, a ne več kot 15%. In to tako od 7ih zjutraj do 8ih zvečer. Kar in kakor daš, to pač dobiš.

Don Marko M

14 nepozabnih je do tvojega trenutka povedalo za zapis “Napuh slovenskih “glasbenikov”

  1. Evo, od mene si dobil vseh 10 zvezdic **********=).
    Bolj se nebi mogel strinjat s tabo. Sazas je parazitska organizacija za posvečene. A lahko nekdo obljavi, koliko pobere letno evrov? Ne more, ker podatki niso javni. WTF???
    V mojih dveh manjših trgovinicah sem pred časom predvajal internetni radio, torej sama tuja glasba, bolj za sebe in zaposlene kot za stranke, ki so se v povprečju zadržale do max 10 minut – pač hitri nakupi. In mi pride Sazasov agent težit, če imam prijavljeno predvajanje glasbe. Ker je nisem imel, mi je grozil s kaznijo. Vrgel sem ga ven in zahteval, naj mi da izjavo, da bo plačilo za moje predvajanje nakazano tujim izvajalcem. Seveda z izjavo ni bilo nič, zagrožene odločbe in kazni pa tudi ne, sam pa sem iz preventivnih razlogov radio kasneje vseeno izklopil.

  2. Oho mucek,si se le vrnil iz počitnic. 😉
    Sem že pogrešala tvoj jezik brez dlak. 🙂 Tvoja ideja o predvajanju slovenske glasbe ki si jo napisal na koncu se mi zdi super.za predvajati komade Predina in dosti njih ostalih se mi zdi že 8 procentov preveč.Naj začnejo delati kvalitetno glasbo namesto predelave na predelavo in jih bojo tudi radijske postaje več vrtele.Kot tvoje komade vrtijo še danes po radijih čeprav nisi glasbenik kot rečeš čeprav je tvoje boljše kot večine tistih glasbenikov. 🙂 Majo zgleda preveč denarja pa se bunijo za še več torej jim je treba pobrati. 😉

  3. Tko kot si reku.Naši muzikantarji bi se moral mal zamislit in delat boljšo muzko pa bi jih po radju bol vrtel.Tole politično pimpanje brez razlogov pa je bol tema.Predin je tema itak.Sem si zloudal tvoja komada in morm reč da je to odličn za enga ki za hobi tole ustvarja.Še kakšno dodaj.

  4. Lep pozdrav…Ker sem tudi sam amaterski glasbenik in se več kot dobro zavedam, kako suh je naš kruh, v svojem skoraj že 20 letnem glasbenem delovanju sem pa sodeloval z mnogimi tudi znanimi glasbeniki ( itd…) lahko povem, da ko sem dobil tole vabilo za na “kongres” glasbenikov se mi je kar naježila koža. Še bolj se mi je pa, ko sem videl, kateri so glavni pobudniki tega “revolucionarnega” in zgodovinskega podviga. Seveda nihče drug, kot presvitli Gal Gjurin in njegova sestra skupaj z Matevžem Šaleharjem. Roko na srce, nihče ne dvomi o njihovi glasbeni sposobnosti, čeprav so za moj čisto subjektivni okus močno dolgočasni in žal tudi njihova arogantna drža presega njihovo dejansko glasbeno ustvarjanje. Tako kot si že napisal so se zbrali tukaj večino taki, ki od vseh največ “kasirajo” in pa polno je bilo na tem kongresu tudi takih, ki so se prišli tja le kazat in se nastavljat fotografskim aparatom in kameram, da zdravijo svoje komplekse in živijo v iluziji, da so tudi oni glasbeniki. Skratka, poskusi viteštva, da je treba spoštovati in več predvajati Slovensko glabo in sploh poveličevanje slovenstva se mi zdi tukaj nič drugega kot krik po pozornosti, katere si obupno želijo ravno glavni akterji v tem vseslovenskem glasbenem uporu, katerih kljub neprestanemu pojavljanju v vseh možnih medijih, ali kot “povabljeni” gostje na koncertih drugih izvajalcev itd. še vedno folk dejansko ne šljivi v taki meri, kot oni mislijo, da si to zaslužijo..Pa si res? No, kot sem že povedal, da nihče ne dvomi v njihove glasbene sposobnosti, ampak govorim v tehničnem smislu, kar pa še zdaleč ne pomeni, da boš zaradi tega širšemu občinstvu simpatičen, kljub neumornemu medijskemu bombardiranju za vseh front…Vprašal bi se raje, kam je šla vsa ta pristnost, iskrenost in spontanost, katero so/smo poznali v glasbi še ne tako dolgo nazaj? Mogoče je pa čas, da se glasbeniki raje začnejo ukvarjat nazaj izključno z glasbo ne pa z vsemi manj pomebnejšimi pizdarijami, katere se sučejo okoli nje in glasbo dobesedno tiščijo v kot..Mogoče bodo v tem primeru tudi ljudje in s tem posledično določene inštitucije počasi začele imeti drugačen odnos do nas..Kdo ve…Pa da se razumemo, to le moje osebno mnenje, lahko pa se seveda tudi motim…LP ;-D

  5. rabimo predvsem kvalitetne glasbene urednike, ki znajo ločiti zrnje od plevela in kar naenkrat bodo ljudje začudeni da imamo ogromno kvalitetne , poslušljive avtorske glasbe in ne samo neko kvazi elito , ki je ustvarjalno impotentna. farmacevti pozor! Nova tržna niša za vas: ustvarjalna viagra – za prprečevanje disfunkcije glasbenega ustvarjanja.LP

  6. Po mojem so posamezni glasbeniki ugotovili, da je to še edini način in priložnost, da opozorijo nase in na svoje glasbene dosežke.

  7. Zagovornikom kvot si naredil uslugo. Predlagam jim, da enega zrolajo, berejo tvoj tekst in zraven poslušajo “Zveste deklice”. To jim bo dalo volje za križarske vojne, ki so se jih lotili.

  8. Raka Jacman

    sicer ne vem kje in kako ti je uspelo razbrati,da naj bi s tem zapisom naredil neko uslugo zagovornikom kvot, pa naj ti bo….sporočilo mojega zapisa je namreč, da povsem nasprotujem kvotam….po mojem bi jih namreč morali povsem ukiniti, pa naj se potem mediji sami odločajo koliko in če sploh bodo predvajali slovensko glasbo….temu jaz pravim odprto tržišče, kjer naj pač zmaga kvalitetnejši….koliko bi potem v primeru odprave kvot še dejansko vrteli slovensko glasbo bi bilo res zanimivo videti in slišati…
    vsaka določevanja kvot namreč niso čisto nič drugega kot golo posiljevanje poslušalcev in totalno ščitenje interesov, torej avtorskih prihodkov, žal le peščice samooklicanih trofej slovenskih glasbenikov…..in vsaka kvota, tudi najnižja, jih še vedno drži v igri prejemanja teh nadomestil od Sazas-a, kjer pa tisoči drugih slovenjskih glasbenikov, razen izbrancev, ne dobijo praktično nič oz. Sazas celo tisto, kar bi morali dobiti prenakaže na račune te kao elite slovenske glasbe….pa da ne bo dodatne pomote v razumevanju – sam sem od Sazas-a za svoji deli prejel in še vedno prejemam avtorska nadomestila, čeprav je res, da sem se moral eno celo leto hitro pogovarjati z njimi….
    sicer pa ti hvala za reklamo za Zveste deklce, ki pa itak zadane tudi brez zrolanega dodatka….

  9. Drmagnum

    nekaj takšnega je, ja….v časih, ko je konkurenca nastopov glasbenikov vedno hujša, našim glasbenikom pa bolj težko uspeva v tej bitki, so si pač omislili vztrajati na nekih kvotah, da avtorji dobijo vsaj od pravic nekaj denarja….da bi pa pomislili, da se je teba proti konkurenci boriti s kvaliteto, pa jim seveda ne pade na pamet….zakaj le, ko pa jih celo sama država ščiti s kvotami in raznimi plačanimi prispevki…..kvote čisto proč in v odkrit boj s konkurenco, pa da vidimo resnično kakovost slovenske glasbe….

  10. Marko

    predlagana farmacevtska tržna niša že leta deluje na slovenskem glasbenem tržišču…. 😎
    glede urednikov pa ne vem koliko so vedno v možnosti sami določati in izbirati, glede na to, da večino komadov radijem dostavljajo založbe, ki imajo praviloma neke svoje dogovore z radijem…

  11. Sergio

    v bistvu si zadel bistvo, ko omenjaš kam je šla tista iskrenost večine glasbenikov….tista iskrenost v komadih je bila namreč ključna, ki je vlekla v ušesa poslušalcev in obiskovalcev na koncertih….seveda pa se zdaj po tem shodu “smetane” slovenskih glasbenikov naenkrat poraja vprašanje, koliko iskreno so dejansko takrat izdelali tisto “svojo” glasbo….

  12. Ivonca

    ja, težkega srca sem se vrnil iz počitnic…. 🙂
    in ja, očitno imajo prav tisti preveč, ki se najbolj bunijo, torej jim bi res morali pobrati in pravično razdeliti…..

  13. Dado

    tnx….vidiš, tudi sam sem nekoč Sazasu odločno rekel, naj mi dokažejo, da bodo točno tisti tuji izvajalci, katere smo predvajali na prireditvi prejeli zahtevan znesek od Sazasa….in kot si rekel, tega dookazila enostavno ne morejo dati, ker ga nimajo in ga tudi dejansko tujim avtorjem ne nakazujejo…..in kar poberejo iz teg anaziva, tistim ki plačajo seveda, zelo hladno razdelijo med prvih 50 slovenskih “top” glasbenikov….

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *